❌ Ineffektiv LinkedIn-hook #1: “Kære netværk” ❌

Den første sætning på LinkedIn kaldes en hook af en årsag: Slå krog i læseren og få dem til at folde teksten ud, før de scroller videre. De er iskolde, så spild ikke den plads (som så mange gør) med at skrive “Kære netværk” eller “Hej allesammen”.

👉 Skriv i stedet:

Løft historien op i det hjørne, der er allermest interessant. Det er sjældent med en henvendelse lånt fra den hedengangne brevform.

❌ Ineffektiv LinkedIn-hook #2: “Så er vi i gang” ❌

“Så er vi i gang” eller “Så er det i morgen, at …” eller de andre “SÅ”-indledninger skulle vi hellere kalde ‘in medias res’-fryselasagne. De ligner lasagne, men er det ikke; de ligner actionfyldte indledninger, men er det ikke.

Så-indledninger antager, at hvad end du er i gang med må være kendt for din læser. Det er det ikke, det er det sjældent.

👉 Skriv i stedet:

Fortæl først din læser, hvad de tager med sig derfra, hvis de engagerer sig, og dernæst praktikaliteter som hvor og hvornår.

❌ Ineffektiv LinkedIn-hook #3: “Lad os nu …” ❌

“Lad os nu” er gerne efterfulgt af nogle pretty tall asks som “prioritere børnenes fremtid” eller “få ændret offentlighedsloven”.

Og det er endnu fryselasagne, hyppigt serveret fra Christiansborg. Det ligner et slagkraftigt opråb, men er det ikke. For der mangler oftest info om hvem det der “os” er, som skal skride handling, og hvordan de skal gøre det. En gratis omgang.

👉 Skriv i stedet:

En henvendelse, der både taler direkte til (eller om) nogen, og har en handling på, der kan skrides til.

Vh Karoline, LinkedIn-træner by day, tekstentusiast døgnet rundt 🔥

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *